Fler romance plots

Jag matar förslag på romance plots här på bloggen. Hänger alldeles för mycket på Pinterest för tillfället. Framförallt är det bröllopsklänningar och bröllopsdekor som syns i mitt flöde och som jag pinnar vidare men rätt som det är dyker skrivtips upp. Pinnade denna idag:

f04b93108465f440a28849680745e477

Genast hittade jag konflikter jag alltid går igång på, som dessa:

  • They are straight-up enemies… He wants to buy the land to build a resort, and she wants it to get turned into a nature sanctuary. He’s the defense attorney, and she’s the prosecutor. They’re soldiers on opposing sides of the war… the possibilities are endless here!
  • She’s freaked out by who he really is… a werewolf, ex-con, or whatever.
  • He’s a danger to her safety… because he’s a spy, a vampire, or something like that.
  • They are from different classes… he’s a duke and his boyfriend’s a commoner, for instance. (åh den här funkar alltid och i min Downton-bubbla tänker jag bara på Branson och Sybil…)

Man får i varje fall inspiration när man läser genom alla plots. Så in och inspireras så kanske ni hinner få ihop ett manus till Harlequins författartävling 2016.

/Heléne

Leave a comment